Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Gjett et mikroskopbilde

Insektøye, slimsopp eller sædceller? Bli med under mikroskopets forstørrende linse og opplev en verden som ikke ser ut som noe du er vant med.

Brennesle eller borrelås?

Etter millioner av forstørrelser åpenbarer væsker, flimmerhår, celler og farger seg. Verden ser helt annerledes ut under mikroskopet, der selv velkjendte dyr og overflater er vanskelige å kjenne igjen. Klarer du det?

Brennesle eller borrelås?

Insektøye eller vaskemiddel?

Væsker, flimmerhår og celler fremstår i glitrende farger og fabelaktige former når forskerne med avanserte mikroskoper viser oss verden i et helt nytt perspektiv. I mikroverdenen kan selv velkjente objekter være vanskelige å kjenne igjen på helt nært hold. Kan du?

Insektøye eller vaskemiddel?

Slimsopp eller karies?

Slimsopp eller karies?
Nyhetsbrev

Fordi du ble født nysgjerrig!

Vi gir deg noe å tenke over, hver dag – rett i innboksen.

Einstein