Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Dinosaurer

FILM: Forskere finner gigant på Grønland

Noe uventet gjemmer seg i fjellet på Grønland. I Illustrert Vitenskaps nye minidokumentar, Jakten på Grønlands dinosaurer, tar vi deg med på en reise til en glemt verden av giganter og fryktinngytende rovdyr.

Intro: Reis tilbake i tid

2,3 beboere for hver tusen kvadratkilometer. Øst-Grønlands barske landskap er nesten ubeboelig. Men det er en gullgruve for forskerne.

GeoCenter Møns Klint

Et internasjonalt team av geologer og paleontologer har hamret seg vei gjennom de beinharde fjellsidene. Og de har funnet noe uventet.

Jesper Milàn

I de eldgamle bergartene vrimler det av rester av giganter og raske rovdyr som kjempet om herredømmet for over 200 millioner år siden.

GeoCenter Møns Klint

Nå kan du reise med forskerne tilbake til Grønlands drabelige fortid – til en tid da verden var på vei til å endre seg for alltid.
God fornøyelse.

Jesper Milàn

Film: Jakten på Grønland dinosaurer

Film: Jakten på Grønland dinosaurer er skapt i samarbeid med paleontolog Jesper Milàn og GeoCenter Møns Klint.