Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Nyhetsbrev

Fordi du ble født nysgjerrig!

Vi gir deg noe å tenke over, hver dag – rett i innboksen.

Einstein
Teknologi

Ingeniører finner nye kilder til ferskvann

Visne planter, kvelende støvskyer og helt tørre vannrør. En tredjedel av klodens befolkning har problemer med å skaffe rent drikkevann, men forhåpentligvis vil membraner og mirakelpulver igjen få dråpene til å flyte.

Grønne blade og planter overfor skov, der brænder

Sannheten om klimaet

80 prosent av snøen på Kilimanjaro har smeltet de siste 100 årene. Nesten en tredjedel av jorda risikerer å bli rammet av tørke i dette århundret hvis temperaturen fortsetter sin himmelflukt. Og opp mot 200 millioner mennesker kan bli tvunget på flukt. Tallene er nedslående. Men sannheten er også at vi har fremtiden i vår hule hånd. Vi kan faktisk bremse utviklingen og stikke ut en ny kurs for planeten.

Nyhetsbrev

Fordi du ble født nysgjerrig!

Vi gir deg noe å tenke over, hver dag – rett i innboksen.

Einstein