Frontpage_15_2012_ill_no

Velkommen til nr. 15/2012

Opplev en dinosaur bli levende i et nytt Illustrert Vitenskap. Dykk også ned i alt det nye lesestoffet.

1. oktober 2012

De flere tonn tunge sauropodene kombinerte de beste egenskapene fra krypdyr, fugler og pattedyr – og ble historiens største og mest suksessrike etemaskiner. Les den store tema-artikkelen om dem, og bruk telefon eller iPad for å se en dinosaur bli levende. Vi har skapt en dinosaur med Augmented Reality, der du ved å laste ned en app kan oppleve dinosauren spasere over sidene i bladet.

Dette kan du også lese:

Fritt fall fra rommet Fallskjermhopperen Felix Baumgartner vil kaste seg ut fra en ballong i 36,5 kilometers høyde. På vei ned satser han på å bli det første mennesket som bryter lydmuren med kroppen.

Krem kostet dronning livet En 3500 år gammel flakong har vist seg å inneholde en kreftfremkallende krem som kanskje tok livet av dronning Hatshepsut.

Edderkoppenes bisarre sexliv En titt inn i edderkoppenes kjønnsliv er ikke for de sarte. Akten er som regel livsfarlig for hannene.

NY SEKSJON: Ting og tang Les blant annet om intelligente sykler og vinduer med værvarsel i den nye saker- og tingseksjonen.

NY SERIE: Tvekampen: Mannen vs. kvinnen. Se hvilket kjønn som virkelig er det sterkeste i en biologisk kamp om poeng.

Kjøp bladet

Du kan kjøpe bladet i velassorterte kiosker rundt om i landet. Det koster kr 79,90.

Er du abonnent kan du også få bladet digitalt til datamaskin eller iPad.

Se det nye Illustrert Vitenskap digitalt.

Kjøp abonnement. 2 nr. + en stor velkomstpakke koster kr 39,50