Få evig liv i en avatar 12/2015

Forskere jakter på evig liv

I årets 12. utgave av Illustrert Vitenskap gir vi oppskriften på evig liv. Vi flyr også med Rosetta-sonden på romjakt etter nøkkelen til livets byggesteiner og søker forklaringen på lykken i menneskets arvemateriale.

28. juli 2015

Nytt Illustrert Vitenskap ute nå!

Årets 12. utgave av Illustrert Vitenskap byr bl.a. på artiklene:

• Få evig liv i en avatar I 2045 vil et russisk forskerteam skjenke mennesket evig liv ved hjelp av hodetransplantasjoner og hjernekopiering. Vi viser hvordan.

• Kometjegeren forfølger sitt bytte Rosetta-sonden kretser som en hvileløs romdetektiv rundt kometen 67P for å lure koden til livets byggesteiner ut av den. Vi lurer med.

• Lykken ligger i genene Når det gjelder lykke, scorer de nordvesteuropeiske folkeslagene høyt på rangeringslisten – fordi arvematerialet deres er likt. Vi oppsøker den genetiske lykken.

• Nå får Jorden førstehjelp Kloden er overopphetet og forgiftet av karbondioksid, men nå tar mennesket i bruk teknologisk førstehjelp. Vi puster liv i planeten.

Som abonnent kan du lese hele nummeret i vårt digitale magasin.

Ikke abonnent? Få bladet her:

• Kjøp bladet i butikker over hele landet for kr 79,95.

• Bestill et abonnement – få f.eks. 4 nummer for bare kr 99.